keskiviikko 28. syyskuuta 2011

ENSIO OLUEN MUSTAT SILMÄT



Tämä tapahtui yli kaksikymmentä vuotta sitten. Kuntatekniikan töiden valvoja Ensio Olut tuli maanantaiaamuna työpaikalleen Kotkan kaupungin teknisen toimialan kuntatekniikan katukunnossapidon toimistolle 

Kangaskatu 2


(aik. Kotkan kaupungin katutoimisto) Kangaskatu 2:een silmä mustana. 
Työtoverit Ensio Oluen mustaa silmää ihmettelemään. Ensio Olut selitti, mitä oli tapahtunut:



Kotkan kirkko
-     Se oli melko nolo juttu. Olin eilen Kotkan kirkossa – hurraauskovainen mies kun olen. 

   -    Pappi alkoi lukea uskontunnusta – ja siinä kohtaahan seurakunta nousee seisomaan – tietysti myös edessäni istunut nainen nousi.


Ohut kesämekko





-     No, naisen ohut kesämekko jäi hänen perskannikoidensa väliin. Minä tietysti – kohteliaana miehenä – sen enempää ajattelematta, nyppäisin hänen hameensa suoraksi.







Nainen kesämekossa
olkalaukkuineen
-     Nainen ei kuitenkaan tätä minun kohteliasta elettäni ymmärtänyt, vaan kääntyi ja huitaisi minua olkalaukullaan suoraan päin näköä!


Parin viikon päästä maanantaina Ensio Olut tuli töihin molemmat silmät mustana. Työtoverit taas sitä ihmettelemään. Ja Ensio Olut selitti:

-     No, minä olin taas sunnuntaina kirkossa. Ja – annas olla – sama nainen sattui taas eteeni.

Mustat silmät, yötä
tummemmat...


-    
Kun hän nousi, niin taas hänen hameensa jäi pakaroiden väliin. Minä nyppäisin sen enempää asiaa ajattelematta sen pois sieltä, mutta sitten havahduin ja muistin, miten oli edellisenä sunnuntaina käynyt - ja minä pöljä tungin sen mekon kiireesti takaisin...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti