Poistin tästä ne "tuhmat" kohdat, että on alaikäisillekin nyt sopivaa luettavaa.
Turhautunut kotkalaismies uhkaa haastaa Axe-tuotemerkin haltijan oikeuteen.
Oikeudenkäynti voisi osoittaa Axe-tuoteryhmän keskeisen mainossisällön ja markkinoinnin valheelliseksi ja tämä aiheuttaa hämmennystä Axe-miestenhoitotuotteita Suomessa edustavassa Unilever Finland Oy:ssä.
Entinen sellunkeittäjä Pelle Lärvis, 31-vuotias kotkalaismies Hovinsaarelta, on uhannut nostaa kanteen tätä kyseisen Axe-tuotemerkin haltijaa vastaan, sillä tämä vuosikausia jatkunut "huijaaminen" on aiheuttanut hänelle "kohtuutonta henkistä kärsimystä".
Entinen sellunkeittäjä Pelle Lärvis, 31-vuotias kotkalaismies Hovinsaarelta, on uhannut nostaa kanteen tätä kyseisen Axe-tuotemerkin haltijaa vastaan, sillä tämä vuosikausia jatkunut "huijaaminen" on aiheuttanut hänelle "kohtuutonta henkistä kärsimystä".
![]() |
Jokapojan Axe-efekti |
![]() |
VTT:n pääkonttori |
![]() | |
|
Pelle Lärvis kertoo olevansa pakotettu ottamaan tämän askeleen, kun taloyhtiön, jossa hänen vuokrayksiönsä sijaitsee, kiinteistöhuoltoyhtiön siivooja löi häntä porraskäytävässä märällä lattialuutulla, kun hän yritti tehdä tähän vaikutuksen esiintymällä kalsarisillaan tämän edessä holvattuaan päälleen kaikkia mahdollisia kaupoissa saatavilla olevia Axe-tuotteita; jopa Axe-hiusgeeliä, vaikka tukka on käynyt ainakin päälealta jo vähiin.
![]() |
Sunilan sellutehdas |
![]() |
Sinillä siivous sujuu! |
Pelle Lärvis väittää, että hän on käyttänyt kaikkia Axe-tuotteita aina käyttöohjeiden mukaisesti; hän on lukenut niiden käyttöojeet huolellisesti aina heti ostettuaan niitä. Hän väittää myös, että koska hän ei ole voinut saada aikaan Axe-vaikutusta, vaikka hän on käyttänyt tuotteita ohjeiden mukaan, niin joko yhtiö esittää vääriä väitteitä, tai markkinoi väärennettyjä tuotteita.
"Olen aina varastoinut ostamani Axe-tuotteet viileässä ja kuivassa paikassa, suojannut ne suoralta valolta sekä liialta lämmöltä."
"Olen aina varmistanut – ja mitannut aina oikein sitä tarkoitusta varten ostamani viivottimen kanssa – että deodoranttipurkin suuttimen etäisyys kainalostani on ollut vähintään 15 senttimetriä ennen kuin olen suihkuttanut dödöä kainaloon."
Axe-dödöä kainaloon!
"Olen tehnyt kaiken aina tarkasti ohjeiden mukaan; olen jopa uhannut kurittaa 5-vuotiasta veljenpoikaani, jos hän menee lähellekään minun kylpyhuoneeni peilikaappia, jossa säilytän Axe-tuotevalikoimaani, koska ohjeissa määrätään pitämään ne poissa lasten ulottuvilta. Ja silti kaikki, mitä saan palkakseni, on huoltoyhtiön vähemmän niin kauniin siivoojan lattialuuttusta päin pläsiä." Pelle Lärvis vuodatti Ensio Oluelle turhautumistaan.
Pelle Lärvis väittää, että hänellä on ollut henkisiä kärsimyksiä vallan rusain mitoin ja hän on kokenut Axe -vaikutuksen puutumisen takia julkista häpeää sekä nöyrryytystä, ja uhkaa, että Unilever Finland Oy joutuu korvaamaan hänelle rahallisesti tästä kokemastaan tuskasta. Tietenkin Unilever Finland Oy joutuu palauttamaan hänelle kaikkin ne rahat korkoineen, jotka hän on tämän kahdentoista vuoden aikana turhaan käyttänyt Axe-tuotteisiin.
Esio Oluen tiedustellessa Unilever Finland Oy:n kantaa asiaan yhtiön yhteyshenkilö Riitta Jantunen kertoi, ettei voi vielä ottaa asiaan kantaa, koska edes poliisitutkintaa asiassa ei ole vielä aloitettu; tokko edes rikosilmoitustakaan on tehty.
![]() |
Tavallisesti luotettava lähde |
Unilever luonnollisesti kieltäytyi kommentoimasta virallisesti tapausta, koska minkäänlaista virallista – tai epävirallistakaan – vaadetta yhtiötä kohtaan ei ole esitetty.
"Onneksi yhtiömme ei seiso vain yhden jalan, Axe-tuotemerkin, varassa; onhan meillä – kävipä Axelle sitten miten tahasa – turvanamme aina Rexona-miestensarja. Ja takataskustamme voimme vetää esiin vanhan kunnon Lux'in!", Unilever Finland Oy:n yhteyhenkilö Riitta Jantunen toteaa, jos mahdollista, vieläkin epävirallisemmin.
Ensio Oluen käyttämät ”tavallisesti luotettavat lähteet” väittävät kuitenkin, että Unilever Finland Oy saattaa väittää, että Pelle Lärvis on henkisesti jälkeenjäänyt, tai vaan yksinkertaisesti tollo ja toivottoman tyhmä. Ja että Pelle Lärviksellä ei ole alkeellisintakaan käsitystä, miten ja mitkä ovat ne asiat ja seikat, joiden yhteisvaikutuksena Axe-efekti syntyy, jos on syntyäkseen.
Ensio Oluen tällaisissa asioissa käyttämä asiantuntija, Korkeasti Oikeusoppinut Oikeusasiantuntija Olli Valevaara, ei voinut antaa asiasta virallista lausuntoa, mutta uskoo epävirallisesti, että Unileverin voi olla hankalaa vakuuttaa tuomioistuimessa, että Axe-vaikutusta voisi todellisuudessa joskus, edes suotuisissa olosuhteissa, esiintyä, ja että mainos tai markkinoitikikka – miksi sitä nyt kukakin haluaa nimittää – näin ollen olisi asiallinen ja uskottava.
![]() |
Oikea Nainen. Nam! |
Jälkimmäistä vaihtoehtoa tulee Korkeasti Oikeusoppineen Oikeusasiantuntijan Olli Valevaaran käsityksen mukaan esittää Pelle Lärvikselle ensisijaisena vaihtoehtona vedoten erityisesti sen ensimmäistä vaihtoehtoa huimasti edullisempiin ylläpitokustannusksiin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti