torstai 26. kesäkuuta 2014

”YKSIKÄÄN HYVÄNNÄKÖINEN NAINEN EI OLE OLLUT KIINNOSTUNUT MINUSTA!”


Turhautunut kotkalaismies uhkaa haastaa Axe-tuotemerkin haltijan oikeuteen.


Axe-efekti:
Jos lennät, et ota,
jos otat, et lennä!

Oikeudenkäynti voisi osoittaa Axe-tuoteryhmän keskeisen mainossisällön ja markkinoinnin valheelliseksi ja tämä aiheuttaa hämmennystä Axe-miestenhoitotuotteita Suomessa edustavassa Unilever Finland Oy:ssä. 

Entinen sellunkeittäjä Pelle Lärvis, 31-vuotias kotkalaismies Hovinsaarelta, on uhannut nostaa kanteen tätä kyseisen Axe-tuotemerkin haltijaa vastaan, sillä tämä vuosikausia jatkunut "huijaaminen" on aiheuttanut hänelle "kohtuutonta henkistä kärsimystä".


Jokapojan Axe-efekti
Tämä mahdollinen asianomistaja on maininnut, että hän ei ole houkuttanut kertaakaan sitten niin yhtäkään naista tai neitokaista peräänsä, vaikka hän on käyttänyt Axe-tuotteita jo yli kahdentoista vuoden ajan. Axe-mainokset viittaavat siihen, että Axe-tuotteet saavat miestä – jopa vallan Pelle Lärviksen kaltaista jokamiestä – houkuttelemaan naisia juoksemaan perässään ihan sutena.


VTT:n pääkonttori
Pelle Lärvis uhkaa mahdollisen haasteensa tueksi luovuttaa koko käytettyjen, käyttämättömien sekä puolityhjien deodorantti-, antiperspirantti-, partavesi-, suihkushamppoo- ja hiusgeelipakkausten kokoelmansa VTT:lle laboratoriotutkimusksiin niiden sisältämien aineiden selville saamiseksi, sekä sitten vielä antaa tullilaboratorion huumetesteihin; ja tietysti Axe-tuotemerkin haltijan laskuun.


     Märkä lattialuuttu

Pelle Lärvis kertoo olevansa pakotettu ottamaan tämän askeleen, kun taloyhtiön, jossa hänen vuokrayksiönsä sijaitsee, kiinteistöhuoltoyhtiön siivooja löi häntä porraskäytävässä märällä lattialuutulla, kun hän yritti tehdä tähän vaikutuksen esiintymällä kalsarisillaan tämän edessä holvattuaan päälleen kaikkia mahdollisia kaupoissa saatavilla olevia Axe-tuotteita; jopa Axe-hiusgeeliä, vaikka tukka on käynyt ainakin päälealta jo vähiin.



Sunilan sellutehdas
"Missä vitussa on se niin mainostettu Axe-vaikutus? Olen odottanut sitä jo yli kaksitoista vuotta. Ensin yläasteella, sitten amiksessa, työssäni Sunilan sellutehtaalla ja nyt lopareiden jälkeen ansiosidonnaisella Kotkan pubeissa ja baareissa. Yksikään nainen ei koskaan ole suostunut lähtemään kanssani edes kahville, vaikka olen aivan varma, että he ovat haistaneet ne Axen tuotteet, antiperspirantit, suihkushamppoot, hiusgeelit, deodorantit ja partavedet, joita olen käyttänyt.”


Sinillä siivous sujuu!
"Olen aina käyttänyt niitä hyvin runsaasti varmistaakseni, että naiset kiihottuvat minun Axe-tuoksustani, kuten televisiossa on nähty. Lopuksi ajattelin yrittää tehdä vaikutuksen yksin asuvaan kiinteistönhuoltofirman siivoojaan, joka – jos toden sanon – ei todellakaan ole mikään kaunotar. Axe-vaikutus on keksitty ihan perseestä!" Pelle Lärvis ilmaisi syvimmät tunteensa Ensio Oluelle.


Pelle Lärvis väittää, että hän on käyttänyt kaikkia Axe-tuotteita aina käyttöohjeiden mukaisesti; hän on lukenut niiden käyttöojeet huolellisesti aina heti ostettuaan niitä. Hän väittää myös, että koska hän ei ole voinut saada aikaan Axe-vaikutusta, vaikka hän on käyttänyt tuotteita ohjeiden mukaan, niin joko yhtiö esittää vääriä väitteitä, tai markkinoi väärennettyjä tuotteita.


"Olen aina varastoinut ostamani Axe-tuotteet viileässä ja kuivassa paikassa, suojannut ne suoralta valolta sekä liialta lämmöltä."

Viivotin,15 cm

"Olen aina varmistanut – ja mitannut aina oikein sitä tarkoitusta varten ostamani viivottimen kanssa – että deodoranttipurkin suuttimen etäisyys kainalostani on ollut vähintään 15 senttimetriä ennen kuin olen suihkuttanut dödöä kainaloon."



                    Axe-dödöä kainaloon!

"Olen tehnyt kaiken aina tarkasti ohjeiden mukaan; olen jopa uhannut kurittaa 5-vuotiasta veljenpoikaani, jos hän menee lähellekään minun kylpyhuoneeni peilikaappia, jossa säilytän Axe-tuotevalikoimaani, koska ohjeissa määrätään pitämään ne poissa lasten ulottuvilta. Ja silti kaikki, mitä saan palkakseni, on huoltoyhtiön vähemmän niin kauniin siivoojan lattialuuttusta päin pläsiä." Pelle Lärvis vuodatti Ensio Oluelle turhautumistaan.

Unilever Finland

Pelle Lärvis väittää, että hänellä on ollut henkisiä kärsimyksiä vallan rusain mitoin ja hän on kokenut Axe -vaikutuksen puutumisen takia julkista häpeää sekä nöyrryytystä, ja uhkaa, että Unilever Finland Oy joutuu korvaamaan hänelle rahallisesti tästä kokemastaan tuskasta. Tietenkin Unilever Finland Oy joutuu palauttamaan hänelle kaikkin ne rahat korkoineen, jotka hän on tämän kahdentoista vuoden aikana turhaan käyttänyt Axe-tuotteisiin.


Esio Oluen tiedustellessa Unilever Finland Oy:n kantaa asiaan yhtiön yhteyshenkilö Riitta Jantunen kertoi, ettei voi vielä ottaa asiaan kantaa, koska edes poliisitutkintaa asiassa ei ole vielä aloitettu; tokko edes rikosilmoitustakaan on tehty.


Tavallisesti luotettava lähde
Ensio Oluen käyttämät ”tavallisesti luotettavat lähteet” kuitenkin kertovat, että yhtiö on huolissaan, että jos asiasta joskus tulee julkinen ja se etenee raastupaan asti, se saattaa vaikuttaa haitallisesti Axe-tuotteiden myyntiin, olipa lopputulos sitten mikä tahansa.


Unilever luonnollisesti kieltäytyi kommentoimasta virallisesti tapausta, koska minkäänlaista virallista – tai epävirallistakaan – vaadetta yhtiötä kohtaan ei ole esitetty.
Rexona
for
Men


"Onneksi yhtiömme ei seiso vain yhden jalan, Axe-tuotemerkin, varassa; onhan meillä – kävipä Axelle sitten miten tahasa – turvanamme aina Rexona-miestensarja. Ja takataskustamme voimme vetää esiin vanhan kunnon Lux'in!", Unilever Finland Oy:n yhteyhenkilö Riitta Jantunen toteaa, jos mahdollista, vieläkin epävirallisemmin.




Se yksi elokuvatähti

"Ottakaa huomioon, että jopa yhdeksän elkuvatähteä kymmenestä käyttää Lux Saippuaa!"


Ensio Oluen käyttämät ”tavallisesti luotettavat lähteet” väittävät kuitenkin, että Unilever Finland Oy saattaa väittää, että Pelle Lärvis on henkisesti jälkeenjäänyt, tai vaan yksinkertaisesti tollo ja toivottoman tyhmä. Ja että Pelle Lärviksellä ei ole alkeellisintakaan käsitystä, miten ja mitkä ovat ne asiat ja seikat, joiden yhteisvaikutuksena Axe-efekti syntyy, jos on syntyäkseen.


Ensio Oluen tällaisissa asioissa käyttämä asiantuntija, Korkeasti Oikeusoppinut Oikeusasiantuntija Olli Valevaara, ei voinut antaa asiasta virallista lausuntoa, mutta uskoo epävirallisesti, että Unileverin voi olla hankalaa vakuuttaa tuomioistuimessa, että Axe-vaikutusta voisi todellisuudessa joskus, edes suotuisissa olosuhteissa, esiintyä, ja että mainos tai markkinoitikikka – miksi sitä nyt kukakin haluaa nimittää – näin ollen olisi asiallinen ja uskottava.


Oikea Nainen. Nam!
Korkeasti Oikeusoppinut Oikeusasiantuntija Olli Valevaara toteaa vielä, että tällaiset kiistat – joista voidaan käyttää  lakitermiä opiniones diversas, eriävät mielipiteet – yhtiön puhtoisen maineensa pitämiseksi tahrattomana ei olisi hyvä päästää edes julkisuuteen, saati sitten oikeuskäsittelyyn asti ja esittääkin vakavana ehdotuksenaan asian hoitamiseksi pois päiväjärjestyksestä, että Unilever Finland Oy hommaisi yksinkertaisesti ja kaikessa hiljaisuudessa Pelle Lärvikselle vaan vaikkapa ihan Oikean Naisen, jos pumpattava barbara ei ole riittävä korvaus.





"Miehen tisu on aina miehen tisu
- vaikka titten naisen pyllyn alla!"

Jälkimmäistä vaihtoehtoa tulee Korkeasti Oikeusoppineen Oikeusasiantuntijan Olli Valevaaran käsityksen mukaan esittää Pelle Lärvikselle ensisijaisena vaihtoehtona vedoten erityisesti sen ensimmäistä vaihtoehtoa huimasti edullisempiin ylläpitokustannusksiin.

Vakava varoitus! Axen yliannostus saattaa johtaa vakaviin seurauksiin, kuten dokumenttielokuva alla osoittaa: (Huom! Tämä elokuva ei sovi herkille eikä hentomielisille miehille.)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti