perjantai 12. elokuuta 2011

ENSIO OLUT JA KISSAJÄNIS



Kissajänis
Hymy-lehdessä oli 60-luvulla artikkeli kissajäniksestä, joka oli syntynyt kissan ja jäniksen kiihkeän lemmenhetken hedelmänä. Eläin oli puoliksi kissa, puoliksi jänis. Juttuhan oli tietysti ihan pelkkää totta, kuten kuvasta näkee!







Täysikasvuiseksi tultuaan Kissajänis lähti suureen maailmaan. Ensiksi Kissajänistä tuli vastaan hirvikärpänen.

       "Minä olen Kissajänis, hyvää päivää. Mutta mikäs epeli se sinä olet", Kissajänis tiedusti hirvikärpäseltä.


Hirvikärpänen


       "Minä olen hirvikärpänen."

   "Sen vainen valehtelet", Kissajänis totesi ja jatkoi matkaansa.







Seuraavaksi vastaan tuli hevosmuurahainen.

 "Minä olen Kissajänis, päivää. Mutta mikäs ihmeen ötökkä se siinä mönkii", Kissajänis ihmetteli hevosmuurahaista.


Hevosmuurahainen

    "Minä olen hevosmuurahainen."

    "Et ole, en  usko, ei ole mahdollista mitenkään", Kissajänis ilmoitti ykskantaan ja pyöritti päätään niin, että luppakorvat vaan heiluivat.








Sitten Kissajänis kohtasi muurahaiskarhun.
Muurahaiskarhu


"Minä olen Kissajänis, hyvää päivää. Mutta kuka se olet, joka siinä kömmit", Kissajänis tiedusti muurahaiskarhulta.

"Minä olen muurahaiskarhu."

"No tuokaan ei voi millään pitää paikkaansa, samaa puppua tämäkin minulle yrittää syöttää. Tämä suoltaa kirkkain silmin ja naama peruslukemilla aivan yhtä mahdotonta sopaa, kuin nuo edellä kohtaamani eläimet. Ovatko kaikki metsänelävät tällaisia valehtelijoita", Kissajänis mietti kummissaan.



Kissajänis tapas sitten Ensio Oluen täydessä sotisovassa.

    "Minä olen Kissajänis, mikäs ihme vempula se sinä sitten olet? Äläkä sinä vaan yritä syöttää minulle mitään puutaheinää, kuten kaikki edelliset elukat."


Everstiluutnantti


   "Minä olen everstiluutnantti."

         
     "No, tuo alkaa kuulostaa jo niin uskottavalta, että tuo voi olla totta!"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti