torstai 18. elokuuta 2011

RAHTARI ENSIO OLUT


Rahtari Ensio Olut ajoi täysperävaunullista raskasta ajoneuvoyhdistelmäänsä hiljaisella öljysoratiellä hämärtyvässä illassa.

Tämä EI OLE rekka, vaan tämä on
raskas täysperävaunullinen ajoneuvoyhdistelmä
Tämäkään EI OLE rekka, vaan 5-akselinen
kuorma-auto - lastenkielellä "iso kuorkki"
Ei, ei! Tämäkään EI OLE rekka, vaan
kevyt kuorma-auto, jakeluauto


Tämä puolestaan ON rekka, 
ihan aikusten oikeesti, eli 
puoliperävaunu!

 Äkkiä Ensio Olut näki auton valokiilan äärirajoilla vihreäpukuisen miehen hyppäävän käsi pystyssä keskelle tietä. 


    Ensio Olut sai yhdistelmänsä pysähtymään, veivasi sivuikkunan auki ja alkoi parjata tielle käsi pystyssä hypännyttä miestä. Vihreäpukuinen mies sanoi surullisena:
Vihreäpukuinen mies


-      Älä soimaa, minä olen homo, enkä sille mitään voi. Mutta en ole saanut mitään syötavää kahten päivään ja nyt minulla on kiljuva nälkä.


Ensio Olut antoi vihreäpukuiselle miehelle viimeisen eväsleipänsä tietäen, että päätien risteyksessä on huoltoasema, josta hän saa lisää syötävää ja jatkoi matkaa.




Keltapukuinen mies
Ajettuaan vain kotvan matkaa Ensio Olut huomasi keltapukuisen miehen hyppäävän käsi pystyssä keskelle tietä.

     Onneksi Ensio Olut sai autonsa pysähtymään ajoissa. Ensio Olut veivasi sivuikkunan auki ja alkoi sättiä auton eteen hypännyttä miestä. Keltapukuinen mies sanoi surullisena:


-      Älä soimaa, minä olen homo, enkä sille mitään voi. Mutta minulla ei ole ollut mitään juotavaa kahteen päivään ja nyt minulla on hakkaava jano.


Ensio Olut antoi keltapukuiselle miehelle puoliksi juodun kokispullon tietäen, että päätien risteyksessä on huoltoasema, josta hän saa lisää juotavaa, ja pääsi jatkamaan matkaa.





Pinkkipukuinen mies


Taas meni muutama kilometri ja mies pinkissä puvussa hyppäsi pensaasta tielle käsi pystyssä.


Rajusti jarruttaen Ensi Olut vältti yliajon, veivasi auton ikkunan auki ja kirosi pinkkipukuisen miehen alimpaan helvettiin.Pinkkipukuinen mies sanoi surullisena:

-      Älä soimaa, minä olen homo, enkä sille mitään voi. Mutta minulta loppuivat tupakat jo eilen ja nyt minulta menee hermot, jos en saa tupakkaa.



Ensio Olut antoi pinkkipukuiselle miehelle viimeisen tupakkansa tietäen, että päätien risteyksessä on huoltoasema, josta hän saa lisää tupakkaa ja jatkoi matkaa.





Muutaman kilometrin ajettuaan Ensio Olut näki sinipukuisen miehen hyppäävän käsi pystyssä keskelle tietä.


    Ensio Olut pysäytti ajoneuvoyhdistelmänsä, veivasi sivuikkunan auki ja huusi:


-      Joo, joo, älä sano, anna mä arvaan, sä oot homo! Ensiks tuolla taaempana vihreäpukuinen homo söi mun eväät, sitten keltapukuinen homo joi mun kokiksen, sitten pinkkipukuinen homo poltti mun tupakat. Ja sinä sinipukuinen homo, et tietenkään sille mitään voi, että olet homo. Säkin oot varmaan jotkin vailla? Kyllä mä arvaan, mitä sinä homo oot vailla, kun kahteen päivään et ole saanut! Mutta siinä menee mun raja. Kyllä mä annan homolle leipää, jos mulla on. Ja juomaa, jos mulla on. Tupakkaakin annan, jos mulla on, mutta muuta en homolle anna, vaikka kuinka olet puutteessa!



Sinipukuinen mies


-      Ajokortti ja auton paperit.




-     Ja sitten vielä reipas puhallus, sinipukuinen mies sanoi rauhallisesti.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti