lauantai 22. maaliskuuta 2014

LENTOTURMATUTKINTAA






Malysia Airlinesin Boeing 777-2H6ER lento 370
Parisen viikkoa sitten katosi Malysia Airlinesin lento 370 (MH370/MAS370) Malesian Kuala Lumpurista matkallaan Pekingiin Kiinaan, eikä siitä ole löydetty jälkeäkään; ainakaan vielä tänään lauantaina 22.3.2014.

On esitetty moninaisia syitä koneen katoamiseen terrorismista koneen ohjaamossa syttyneeseen tulipaloon. Mitään varmaa tietoa, miten, mihin ja minkä takia kone katosi ei ole saatu.

Eduskuntatalo

Nyt kuitenkin Suomen kansa on saanut tietää, että tuo meidän kaikkien tuntema ”siipiliikenneasiantuntijamme”, sisäministeri Päivi Räsänen oli edellisenä päivänä saanut Amerikoista sähköpostia, jossa on kerrottu, mihin tuo lentokone on joutunut. Ministeri Räsänen oli vallan halukas lausumaan tietonsa tieotustilaisuudessa julki.

Tietenkin myös Ensio Olutta kiinnosti heti saada tietää, että minne, tai mihin ja minkä takia on mennyt, hyppäsi autoonsa ja riensi tuota pikaa Eduskuntaan tuota kuulemaan.

Maahan törmännyt 
ulkoavaruuden uhvo
ja pieniä vihreitä miehiä 
Ensio Olut on muuten, aivan vaan sivumennen sanoen, ollut aivan itse kehittelemässä ufo-kaappaus- / törmäysteoriaa, jonka mukaan lentokoneen reitille on erheytynyt erittäin kookas ulkoavaruuden ufo. Tämän ulkoavaruus-ufon ruorissa saattoi olla joku kokemattomampi peräailieni (ufosta kyseen ollen ei voi kai sanoa ”perämies”, koska ainakaan Ensio Olut ei tiedä, onko niillä ufoilla lentelevillä alieneilla sukupuolia lain; kukaties, jos ne vaikka lisääntyvätkin, milloin silmitöntä lisääntymistarvetta tuntevat, suvuttomasti, 
Silmukoitia
vaikkapa silmukoimalla, tiedä häntä) eksyi maailmankukkeutta kiertävältä ulkoavaruusreitiltään sisäavaruuteen, eli meidän aurinkokuntaamme, ja vieläpä Maan ilmakehään ja joutui tämän lentokoneen reitille aivan vahingossa ja tämä Malysia Airlinesin Boeing 777-2H6ER-kone mojahti siihen pahki.

Ulkoavaruuden ufot voivat olla – tätähän kukaan ei voi varmaksi tietää – koostumukseltaan vaikkapa jotain geelimäistä, hyytelömäistä ainetta – esimerkiksi sianpääsylttyä, tytinää – jolloin ufo yksinkertaisesti vaan ”nielaisee” siihen törmäävän lentokoneen. Törmäyksen jälkeen hyytelö-ufo vaan tytisee hetken, kuin mehukiisseli tai muu hyydyke, ja ampaisee sitten takaisin avaruuteen, eikä mitään jälkiä maan päälle jää.

Amelia Erhard Locheed
Electran nokalla
Eikä tämä olisi edes ensimmäinen kerta; katosihan yksinlentäjänainen Amelia Earhart vuonna 1937 maailmanympärilennollaan Lockheed Electra -koneineen jäljettömiin Tyynenmeren yllä. Ja onhan niitä kadonnut kokonaisia lentolaivueitakin. Ufo-juttuja kaikki!

Sitten Eduskuntaan, jossa sisäministeri Päivi Räsänen kertoi toissapäivänä, torstaina iltapäivällä kyselytunnin jälkeen tietonsa: Malysia Airlinesin lento 370 on päätynyt Taivaaseen!

-         Miten niin ”taivaaseen”, eikös se ollut jo taivaalla, Ensio Olut kysyi kysymysvuoron saatuaan.

-         Eikäku Taivaaseen isolla Teellä. Siis tuonne Yläkertaan, ministeri Räsänen sanoi osoittaen kädellään ylöspäin.

Sisäasiainministeri
Päivi Räsänen
ulko-ovella
   -         Siiskö tuonne tämän Eduskuntatalon vintille on se lentokone mennyt? Kyllähän nämä meidän pojat siellä joskus, muka salaa, sököä pelaamassa ja tupakalla käyvät – tänäänkin aamupäivällä kävivät – mutta että siellä olisi ihan lentokone, kyllä ne olisivat siitä mulle kertoneet, Eduskunnan ylivahtimestari ihmetteli.

   -         Sököllä ei tänään käyty, varmana ei, pari kierrosta venttiä vaan vedettiin, Eero Heinäluoma siihen.

   -         Herrat puhemies ja ylivahtimestari eivät nyt taida ottaa asiaa ihan vakavasti, vaan irvistelelevät vaan vakavassa asiassa, sisäasianministeri Päivi Räsänen torui tohkeissaan Eduskunnan puhemies Heinäluomaa ja ylivahtimestaria, mutta jatkoi:

   -         Kuunnelkaa näsäviisaat nyt kerrankin minua edes vähän aikaa! Yritän nyt sanasta sanaan selittää, mitä vietissä luki:

   -          En ole mikään kansainvälisen lentoliikenteen asiantuntija, mutta se tiedän, että Jumala tuolla ylhäällä katselee meitä – nii'in, enkä nytkään tarkoita Eduskuntatalon vinttiä – ja kaikkihan me tiedämme, että mikä menee taivaaseen, se ei sieltä koskaan pääse pois. Tämä selittää, miksi koneen hylkyä ei ole löytynyt merestä, eikä kukaan ole nähnyt koneen laskeutuvan mihinkään tai syöksyvän maahan.

-         Ei, edustaja Donner, ei Taivas ole mikään pakkolaitos, vaan palkkio! Ja kun sanoin ”pääse”, tarkoitin tietenkin ”tule”, Pitäkää nyt Herran tähden turpanne kerrankin kiinni!

Ensio Oluen kirjoittaja
-         Tutkatietojen mukaan lento 370 lensi ainakin 45 000 jalan (n. 13,7 km; esim. Airbus A380:n suurin lentokorkeus on 43 000 jalkaa, eli 13 115 m; tämä on vaan tällainen kirjoittajan huomautus) korkeudessa, mikä on reilusti yli tavanomaisten matkalentokorkeuden. Kuka tietää, kuinka paljon korkeammalla kone tosiasiassa lensi? Tämä oli retorinen kysymys, edustaja Skinnari, ei tarvitse viitata.

Kristuksen valtakunnan pääsisäänkäynti
   -         Tietenkin nämä meidän uskonnonvastaiset mediamme voivat keksiä kaikenlaisia maallisia selityksiä tälle mysteerille. Mediat eivät koskaan kerro yleisölle, että ratkaisu voisikin olla Jumala! Toivon, että Malesian viranomaiset ja kansainväliset lentoturmatukijat katsoisivat joskus tosiasioita suoraan  silmiin ja vakavasti harkitsisivat ajatusta, että tämä lento törmännyt Kristuksen valtakuntaan eikä tule sieltä takaisin!

   -         Ministeri Räsänen, tänään on havaittu eteläisellä Intian-valtamerellä noin 24 metriä pitkä kelluva esine, ehkä sen lentokoneen osa. Jos käy ilmi, että se on osa tätä lentokonetta, niin miten se on pääsyt putoamaan pois sieltä Taivaasta, jos kerran sinne mennyt ei koskaan tule sieltä pois, Ensio Olut ihmetteli.

-         No ei se ole mikään kumma – enemmänkin lentokoneen osia saattaa löytyä, ja kaikkihan tämän nyt tietävät – Taivaassa ei tarvita lentokoneita, siellä kaikillahan on omat siivet, ministeri Räsänen tiesi.

Ensio Olut sai tarpeekseen, poistui Eduskuntatalosta päätään pyöritellen ja päätti jatkaa mieluummin hyytelö-ufo-teoriansa kehittelyä, kuin kuunnella sisäministeri Päivi Räsäsen huuhaata, koska hyytelö-ufo-teoria on paljon todennäköisempi selitys lentokoneiden katoamiselle jäljettömiin, kuin tuollainen Taivas-höpinä.

Pikaposti ennen
sähköpostia
Kotimatkallaan Kotkaan Ensio Olut muisti USA:n ilmavoimilla salaisissa tehtävissä toimineen Amerikan-serkkunsa Square Beerin kerran -90-luvulla, kun sähköpostihomma oli vielä uutta, ja sitä piti tietysti kokeilla, hänelle lähettämän muka tositarinan ja kertoi sen matkankuluksi Olli Vaaralle, joka oli lähtenyt mukaan ihan vaan seuraneidiksi Helsingin reissulle.

   -         Sinäkin, Olli Vaara, olet kuullut US Air Forcen korkeimman turvallisuustason super-salaisesta tutkimuskesksustukikohdasta Nevadassa, joka tunnetaan yleisesti nimellä ”Area 51”. Ai olet, no hyvä. Mun serkkupoika Square Beer oli nääs siellä töissä. Se laitto aikoinaan mulle sieltä tekstiviestin. Haluut sä kuulla, mitä se kirjoitti? Ai et, no hyvä, mäpä kerron.

US Air Forcen erittäin salainen
tutkimuskeskus "Area 51"
-         Myöhään eräänä iltapäivänä, kun serkkupoika oli ollut US Air Forcen muiden vuorotyöntekijöiden joukossa juuri lähdössä töistä, hän oli muiden mukana hämmästynyt suuresti nähdessään Cessna 152:n laskeutuvan sinne niiden eritäin salaiseen tukikohtaan. No sen koneenhan ne vartijat siellä tietysti olivat heti takavarikoineet ja syynänneet sen läpikotaisin, ettei siinä vaan ole mitään vakoiluvehkeitä, ja sotapoliisi oli lennättänyt sen lentäjän suoraan ikkunattomaan kuulusteluhuoneeseen. Ei ollut siinä jalka kuulemma maata hipaissut!

-         Cessna-pilotin kertomus oli ollut, että hän oli lähtenyt Las Vegasista, eksynyt autiomaan yläpuolella, radio oli mennyt sököksi ja mies oli lennellyt sitten vähän sinne sun tänne tietämättä, missä oli, ja polttoainekin oli ollut loppumassa. Viimetingassa hän ja oli huomannut horisontissa kiitoradan, ja juuri kun hän oli ollut kaartamassa finaaliin, bensiini oli loppunut totaalisesti ja moottori oli sammunut. Onneksi Cessnan liito-ominaisuudet ovat niin hyvät, että lasku oli onnistunut.

Cessna 152
   -         US Air Force aloittanut ohjaajan taustan täyden tutkimisen ja tarkistamisen FBI:n sekä salaisen palvelun agenttien avustuksella, ja koska tutkimus oli vienyt aikaa, mies oli pidetty pidätettynä yön yli.

Salainen agentti
   -         Seuraavana aamuna, kun US Air Force ja United States Secret Service olivat lopulta vakuuttuneita siitä, että lentäjä todella oli ihan tavallinen eksynyt amerikkalainen, eikä mikään vihollisvallan vakooja, he olivat tankanneet miehen lentokoneen, pitäneet tälle pelottavan sinä-et-sitten-ole-nähnyt-yhtään-mitään –henkisen puhuttelun, jossa oli uhattu, että mies viettäisi loppuelämänsä eristyssellissä, jos hän ikänään kertoisi kenellekään, että tällainen on täällä, antaneet lento-ohjeet Las Vegasiin, Nevadan aavikon kartan, jossa ei ollut ollut ”Area 51:ttä” merkittynä lain ja lähettäneet miehen koneineen matkaan.


-         Seuraavana päivänä oli se koko US Air Forcen porukka seisonut tukikohdan pihalla haavi auki, kun sama Cessna oli laskeutunut taas ”Area 51:n” kiitoradalle.

Lentäjän vaimo
   -         Kun MP: n miehet olivat piirittäneet taas koneen, oli huomattu, että koneessa olikin tällä kertaa kaksi ihmistä, lentäjä ja nainen.

   -         Se sama edellispäivän pilotti oli hypännyt Cessnan kuskin pukilta ulos ja huutanut: ”Tehkää, saatana, mulle ihan mitä vaan haluatte, mutta mun vaimo on tossa kyydissä; kertokaa nyt helvetissä sille, missä mä olin viime yönä, kun mä en kerta saa!”

Kuuntelit sä?

   -         Joo, ai mitä…







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti