torstai 13. lokakuuta 2011

KOLME KOIRAA



Kolme koiranomistajaa, Olli Vaara, Ensio Olut ja Pimpo-Pirjo odottivat koirineen eläinlääkäri vastaanotolla. Koirat kyselemään, minkätähden kukin koira on elukkatohtoriin tuotu.

Olli Vaaran rottweiler Rekku haukkui ensimmäisenä surullisen tarinansa:

-     Minä olen vihannut ja jahdannut jo ihan pennusta posteljooneja sekä ulosottomiehiä.

-     Eilen minä sain vihdoin yhden ulosottomiehen kiinni, ja purinkin sitä sitten oikein kunnolla jalkaan.

Rottakoira Rekku
-     Nyt minun isäntäni Olli Vaara toi minut poliisin määräyksestä tänne ”luonnevikaisena” nukutettavaksi.

-     Se oli paha juttu! Mutta postiljoonit, ja ulosottomiehet varsinkin, ovat niin vittumaista sakkia, että ainakin teidän rottakoirien täytyisi saada jahdata ja purra niitä; sehän on teikäläisillä jo ihan verissä, ottivat muut koirat osaa Rekun kohtaloon.

Sitten Ensio Oluen dobermanni Santtu tilitti puolestaan:

-     Minun isäntäni teetätti taloomme täyden remontin. Eilen, kun muutimme takaisin taloon, minun hajuani ei ollut enää missään.

-      Illalla sitten, kun isäntä Ensio Olut oli poissa, jotenkin pimahdin ja kuseskelin hajumerkkini joka nurkkaan; jopa Ensio Oluen sänkyyn.

Eurooppalainen dobberi Santtu
-     Nytkö sinutkin sitten nukutetaan?

-     Ei nyt ihan. Pentuna minulta ei typistetty häntää, eikä korvia, mutta nyt minulta viedään sitten pallit!

-     Voi, voi, mutta dobberin, noin jalon uroseläimen, täytyy saada merkitä reviirinsä. Ei siitä pitäisi koiraa tuomita pallejaan menettämään, vaan isännältä siinä pitäisi viedä munat, toiset koirat ottivat kantaa.

Kultainen noutaja Kultsu
Kolmas koira, Pimpo-Pirjon kultainen noutaja Kultsu puhui puolestaan nyt:

-     Minun emäntäni, tämä Pimpo-Pirjo, juoksentelee asunnossamme melkein aina ilman rihman kiertämää. Ja sellainenhan naitattaa minua niin pirusti.

-     Eiliseen asti pystyin pitämään nämä himoni ja haluni kuitenkin kurissa.

Pimpo-Pirjo


-     Mutta sitten eilen illalla, kun Pimpo-Pirjo tuli ilki alasti, kuten aina, suihkusta ja kumartui kuivatessaan hiuksiaan, minulla jotenkin ikään kuin päässä naksahti, ja minä poika hyppäsin hänen selkäänsä ja koirinkin häntä kunnolla... tiedättehän, vähän niin kuin näin, Kultsu demonstroi.

Demonstraatio
-     Hyi, tuohan on aivan hävytöntä! Mitenkäs sinä, Kultsu, nyt tuollai menit tekemään? 

-     Eiväthän koirat saa tuollaista tehdä, tuollainen pilaa meidän koirien maineen täysin!!!


-     Ja nytkö sitten myös sinulta poistetaan pallit, vai toiko sinun emäntäsi, tämä Pimpo-Pirjo sinut tänne nukutettavaksi ikiuneen – mikä olisikin sinulle ja kaltaisillesi, ihan oikein, koska pilaat noin toimiessasi koko koirakunnan maineen – toiset koirat paheksumaan.


Kulsun kynsien leikkuu

-     Nukutettavaksi? E’hei, ei nyt sinne päinkään! Kynsienleikkuuseenhan tämä Pimpo-Pirjo tänne minut...

  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti